Webwinkel  |   Weblinks  |   Downloads  |   Contact
Zoek
Agenda
Paus Franciscus
Tellers
Aantal bekeken pagina's:



Aantal bezoekers:




Actueel : Congregatie voor Onderwijs komt met kritisch document gendertheorie
Geplaatst door Webmaster op 14-03-2018 (236 gelezen)

Katholiek Nieuwsblad, 14 maart 2018

Een samenleving zonder geslachtsverschillen ondermijnt de antropologische basis van het gezin. De Congregatie voor Onderwijs komt binnen twee maanden met een kritisch document over gendertheorie en geslachtskeuze. Dit kondigde bisschop Angelo Vincenzo Zani, secretaris van de Congregatie voor het Katholieke Onderwijs, aan tijdens een symposium op de Heilige Kruisuniversiteit in Rome.

Het document zal in de vorm van een brief aan alle bisschoppen wereldwijd worden gestuurd. De brief zal niet ingaan op de kern van het debat, maar een “aantal belangrijke onderwijsprincipes” herhalen. Volgens bisschop Zani is het doel van katholiek onderwijs om bij te dragen aan de “volledige ontwikkeling” van de mens.

Geslachtsverschillen
De kerk heeft dan ook een geldige reden om zich zorgen te maken over de gendertheorie. "Een samenleving zonder geslachtsverschillen ondermijnt de antropologische basis van het gezin. Menselijke identiteit wordt dan een individuele optie die in de loop der tijd kan veranderen."

Overgenomen met toestemming van Katholiek Nieuwsblad.

 


Printvriendelijke pagina Stuur dit nieuwsbericht naar een bekende Creëer een PDF van dit artikel



Welkom !
De Katholieke Stichting Medische Ethiek heeft als doelstelling het bestuderen van ethische grondslagen van het medisch handelen en het publiceren van de resultaten, in het bijzonder vanuit rooms-katholiek perspectief.

Recente uitgaven
Cookies
Lees de informatie over het gebruik van (functionele) cookies op deze website.

Samengevat: wij maken geen gebruik van tracing cookies, registreren geen persoonlijke gegevens en sturen geen informatie naar derden door.


 
Katholieke Stichting Medische Ethiek • Laan van Broekhuyzen 7 • 3981 XA Bunnik • 030-6561236
Deze website maakt gebruik van XOOPS 2.5 © 2001-2018 The XOOPS Project